SE APROPIE ALEGERILE. Taranistii nu-si identifica propriul partid dupa Milut sau Pavelescu. Deci...CONGRES! Pe cine punem in loc?

luni, 30 aprilie 2012

Prima conditie pentru ca un bolnav sa se vindece este sa fie constient de boala sa.


Sa recapitulam, fara ipocrizie si false “amnezii”, cateva lucruri petrecute de-a lungul ultimilor ani.
Incapabili de idei si de actiuni politice care sa ne readuca pretuirea electoratului dupa greselile si inabilitatile din perioada guvernarii, conducatorii de dupa anul 2000 au cautat sa ajunga la acel rezultat prin ceea ce sperau sa fie “lovituri de imagine”: racolari de asa-zise (mai bine spus: asa-crezute) “personalitati” si fuziuni cu alte formatiuni (s-a incercat aceasta cu partidul infiintat de d-l Emil Constantinescu si cu cel infiintat de sindicalistii care intrasera in parlament pe listele PRM; s-a reusit numai cu URR).
Printre “personalitatile” adoptate au fost si d-nii Milut (adus ca “sponsor” dupa ce  candidase in 2004 la alegerile prezidentiale din partea partidului d-lui Constantinescu!) si Pavelescu – parlamentar, la acea data; acesta din urma trebuia sa fie “glasul nostru din parlament” (cei care considerau asta il considerau, oare, pe d-l Pavelescu crestin-democrat?!).
D-lui Milut i s-a facilitat in ianuarie 2007 ocuparea functiei de presedinte al partidului (cu d-l Pavelescu – prim-vicepresedinte!).
A urmat ruptura din august 2008; rezultatele acelui congres au fost blocate in justitie de tertipul cu semnaturile considerate false, ceea ce a dus la deschiderea unei anchete penale ale carei concluzii urmau sa duca (sau nu!) la un proces penal.
Ce a urmat?
Ancheta s-a lungit timp de trei ani – fara ca in acest interval conducerea noastra sa faca demersurile necesare urgentarii sale.
Intre timp, s-a “repetat” congresul, (prin desfasurarea altuia) in septembrie 2009, desfasurat cu toate precautiile necesare – in urma concluziilor trase din “pataniile” celui precedent.
Urmarea? Nici una: actele congresului s-au “ratacit” pe e drumul spre tribunal (unde le expediase prin posta (!) casa de avocatura angajata de d-l prim-vicepresedinte Nasui).
Culmea este ca nimeni din conducere nu a fost nelinistit de lipsa convocarii la tribunal – desi timpul trecea!
Intre timp, in iulie 2010 s-a desfasurat un congres (de catre cealalta grupare) in urma caruia d-l Pavelescu a fost ales presedinte (d-l Milut demisionase anterior).
Ei au depus actele congresului si – iar culmea! – cei din echipa noastra nu au urmarit acest lucru si nu au intervenit in termen! 
In aceste conditii este de mirare ca li s-a validat congresul?
Se poate acuza imixarea politicului in justitie?
(Voi reveni asupra acestui aspect.)
Aceste “intamplari” misterioase, de neinteles, trebuie dezlegate: echipa de conducere din acel moment are obligatia de a furniza – public - explicatiile necesare!
Intre timp, in tabara noastra s-au petrecut cateva lucruri:
-          declarandu-se nemultumit de modul cum se desfasurau lucrurile, d-l Ciorbea s-a declarat decis sa se implice, lasand sa se inteleaga ca are capacitatea de a castiga procesele;
-          printr-un act notarial (!), d-l Ciorbea a preluat conducerea partidului de la d-l Sarbu (dupa parerea mea: o aberatie juridica, un partid neputand fi asimilat unei sacietati comerciale. “Gaselnita” se pare ca ii apartine d-lui Grigoriu – acest “Hrebenciuc” al grupului nostru – autor, printre altele al atat de aiuritului statut actual);
-          in iunie 2011 a avut loc un congres in care d-l Ciorbea a fost ales presedinte al partidului (in acord cu ideile marii majoritati, d-l Ciorbea vorbea atunci de “cele doua FSN-uri, vinovate in egala masura de dezastrul tarii” si de necesitatea unui drum propriu al PNTCD – pe care l-a denumit “Calea dreapta”);
-          in toamna lui 2011 s-a incheiat un (jalnic si aberant) protocol cu asociatia 21 decembrie, prin care aceasta capata dreptul de a-si numi reprezentanti in conducerile tuturor organizatiilor noastre; aceasta grava (si nemaiintalnita!) stirbire a suveranitatii partidului era motivata (“sotto-voce”) prin faptul ca asociatia 21 decembrie urma sa ne inlesneasca apropierea de PDL (si prin aceasta obtinerea sprijinului “puterii” in justitie…Asadar, nu respingeam “imixiunea politicului in justitie” – daca era in favoarea noastra!...);
-          cum dorita “apropiere” nu s-a realizat (in ciuda mai multor drumuri la Cotroceni si in Modrogan…), s-a facut o intoarcere de 180 de grade si s-au descoperit “virtutile” USL. (Timpul trecea, se apropiau alegerile si nerabdarea celor dornici sa candideze crestea – asadar trebuia cautata o “alianta”-vector electoral!)
Aici a aparut problema: dorindu-se a se da un aspect institutional “aliantei” s-a recurs la un subterfugiu, considerandu-se ca partea “buna” a partidului (numita “PNTCD-autentic”) – care nu are o forma oficializata – se asociaza cu USL prin intermediul “Fundatiei ANCD”.
In momentul comunicarii acestei intentii, s-a atras atentia asupra catorva aspecte:
a)      este nefiresc (si absurd!) ca un partid sa fie reprezentat de o fundatie;
b)      este abuziv sa se declare ca toti membrii gruparii noastre sunt (doresc sa fie) reprezentati de fundatia ANCD (nu se cunoaste daca si cati dintre ei fac parte din aceasta fundatie);
c)      este o ironie faptul ca PNTCD sa fie reprezentat de o fundatie a unui partid (ANCD) aparut ca o dizidenta;
d)     orice membru al partidului nostru care va dori sa candideze pe listele USL (atat la alegerile locale, cat si la cele parlamentare) va trebui sa se inscrie intr-unul dintre partidele membre ale acestei uniuni (PNL, PSD sau PC).
(Ar fi o trista ironie sa ne vedem colegii aparand pe liste ca membri ai PSD – de exemplu!)
Este cel putin straniu ca un conducator de partid sa inlesneasca astfel de schimbari de identitate politica a membrilor formatiunii sale.
Daca se considera ca trebuie sa ne alaturam eforturilor celor care doreau schimbarea puterii (suna cam ironic aceasta exprimare!), trebuia sa o facem sub alta forma, aratandu-ne dezinteresati de pozitii personale!

Contrar sperantelor, protocolul privind “alianta” nu s-a incheiat la nivel national.
Semnarea sa la nivelul judetului Alba mai naste doua intrebari:
-          chiar exista o filiala a Fundatiei ANCD in acest judet?
-          protocolul de constituire a acestei “aliante” a fost inregistrat in “registrul altor forme de asociere a partidelor” (conform prevederilor art.32, al.2 din legea partidelor)? 

Aceasta este “istoria” recenta a partidului.
Este glorioasa?
Este de natura sa atraga bunele aprecieri ale electoratului?
Conducatorii nostri au dovedit clarviziune, consecventa, darzenie?
De ce nu exista forta necesara pastrarii atitudinii morale pe care ne-o declaram ca intentie?
De ce membrii “de rand” accepta asa ceva?
De ce forurile de conducere subscriu tuturor initiativelor liderilor, tuturor “piruetelor” lor, fara sa-i ajute cenzurandu-i?
Ne putem mira ca ne aflam in situatia in care ne aflam?


joi, 26 aprilie 2012

CNA a publicat, miercuri, decizia finala privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerile locale

   HotNews.ro


CNA a publicat, miercuri, decizia finala privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerile locale, pe care a transmis-o la Monitorul Oficial. Decizia arata ca aceasta campanie electorala incepe vineri, 11 mai 2012 si se incheie cu 48 de ore inaintea zilei alegerilor, adica joi, 7 iunie, ora 24.00. Pentru realizatorii de emisiuni care ar avea de gand sa ceara bani pentru emisiuni electorale, acelasi document reafirma prevederile Legii alegerilor locale nr. 67/2004, potrivit careia campania electorala in audiovizual este gratuita.

Decizia a fost adoptata in sedinta de marti a CNA, dupa doua saptamani de discutii asupra proiectului de decizie propus de Consiliu.

Posturile care intentioneaza sa reflecte campania electorala au obligatia sa transmita CNA pana cel tarziu in data de 9 mai informatiile despre tipurile de emisiuni dedicate campaniei electorale si despre programarea acestor emisiuni in zilele saptamanii.

Decizia se bazeaza pe dispozitiile Legii pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale si pe cele din Legea audiovizualului.

Ce spune, intre altele, decizia CNA, bazata pe cele doua acte legislative mentionate:
  • Art.1 - (1) Campania electorala la posturile de radio si de televiziune, inclusiv de televiziune prin cablu (...) incepe vineri, 11 mai 2012, si se incheie in ziua de  joi, 7 iunie 2012, ora 24.00.
  • Art. 3 - Radiodifuzorii publici si privati sunt obligati sa asigure desfasurarea unei campanii electorale echitabile, echilibrate si corecte pentru toti competitorii electorali (...).
  • Art. 4 - (1) Competitorii electorali au acces gratuit la posturile publice si private de radio si de televiziune, inclusiv de televiziune prin cablu, in conditiile art. 65-67 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • Art. 4 - (2) In perioada campaniei electorale, candidatii si reprezentantii competitorilor electorali pot sa participe numai la emisiunile electorale si de dezbateri electorale.
  • Art 4 - (3) In perioada campaniei electorale, radiodifuzorii nu pot difuza emisiuni produse, realizate sau moderate de candidati si de reprezentanti ai competitorilor electorali si nici spoturi publicitare comerciale in care apar candidati sau reprezentanti ai competitorilor electorali.
  • Art. 4 - (4) Este interzisa vanzarea de timpi de antena sau de spatii de emisie pentru competitorii electorali in scopul participarii la emisiunile electorale si de dezbateri electorale sau in vederea prezentarii activitatilor de campanie electorala in emisiunile informative. 
  • Art. 5 - (1) In timpul campaniei electorale, informatiile privind sistemul electoral, tehnica votarii, calendarul campaniei electorale, programele politice, opiniile si mesajele cu continut electoral trebuie sa fie prezentate exclusiv in urmatoarele tipuri de emisiuni: a) emisiuni informative - in care pot fi difuzate informatii privind sistemul electoral, tehnica votarii si activitatile de campanie ale competitorilor electorali; in acest scop durata programata a emisiunii informative poate fi marita cu cel mult 15 minute; b) emisiuni electorale - in care candidatii isi pot prezenta programele politice si activitatile de campanie electorala; c) dezbateri electorale - in care competitorii electorali, sustinatorii sau reprezentantii acestora, precum si jurnalistii, analistii si alti invitati pun in discutie programele electorale si teme de interes public privind campania electorala.
  • Art 5 - (2)  Emisiunile dedicate campaniei electorale, spoturile publicitare electorale si emisiunile informative care prezinta activitatile de campanie ale candidatilor pot fi difuzate numai in zilele de luni, marti, miercuri, joi si vineri.
  • Art. 6 - (1) Radiodifuzorii publici si privati pot difuza spoturi publicitare electorale numai in cadrul emisiunilor electorale si de dezbateri electorale. Spoturile electorale se difuzeaza gratuit si nu constituie comunicare comerciala audiovizuala (...).
  • Art. 7 - (2) In emisiunile informative, prezentarea activitatilor de campanie va fi realizata exclusiv de catre radiodifuzori. Este interzisa difuzarea de materiale in legatura cu activitatile de campanie, realizate sau puse la dispozitia radiodifuzorilor de catre competitorii electorali, precum si difuzarea de interviuri acordate de catre candidati sau competitori electorali.
  • Art. 7 - (3) Candidatii care detin functii publice pot aparea in emisiunile informative numai in probleme de stricta actualitate legate de exercitarea functiei lor (...).
  • Art. 12 - Cu 48 de ore inainte de ziua votarii sunt interzise: a) prezentarea de sondaje de opinie sau difuzarea de spoturi de publicitate electorala; b) invitarea sau prezentarea in emisiuni si dezbateri electorale a candidatilor si a reprezentantilor competitorilor electorali (...); c) comentarii privind desfasurarea campaniei electorale, precum si cele privind competitorii electorali.
  • Art. 13 - In ziua votarii sunt interzise: a) prezentarea de sondaje realizate la iesirea de la urne, inainte de inchiderea votarii; b) comentarii referitoare la competitorii electorali; c)indemnuri de a vota sau de a nu vota un candidat ori candidaturile depuse de competitorii electorali. 

Solicitare de suspendare a preşedintelui Băsescu, adresată noii majorităţi parlamentare!

http://www.newsar.ro/solicitare-de-suspendare-a-presedintelui-basescu-adresata-noii-majoritati-parlamentare-

Asociaţia „Arad km-zero” a dat publicităţii un comunicat de presă în care le solicită parlamentarilor care formează noua majoritate în Parlamentul României să ia în discuţie de urgenţă suspendarea preşedintelui Traian Băsescu.

„Asociaţia «Arad km-zero», consecventă statutului, său cere parlamentarilor care formează noua majoritate să ia în discuţie cu celeritate suspendarea preşedintelui României şi să ţină seama de calendarul alegerilor locale în aşa fel încât la data de 10 iunie 2012 populaţia ţării să-şi poată exprima opţiunea şi cu privire la revenirea României într-un spaţiu european responsabil şi serios. Credem ca nici o criză politică sau economică nu poate justifica menţinerea în cea mai înaltă funcţie de reprezentare a unui om ce şi-a dat adevarata măsură a valorii prin încălcarea repetată a Constituţiei şi prin subrogarea intereselor sale personale şi de grup contra interesului naţional. De asemenea, cerem constituirea unei comisii la nivelul Paramentului care să analizeze şi să coordoneze o campanie de salubrizare a instituţiilor Statului care au fost politizate, precum şi urgentarea acţiunilor deja începute în justiţie care privesc fapte de corupţie şi trafic de influenţă”, se arată în comunicatul asociaţiei, semnat de Virgil Florea, Dan Ciucuriţă şi Paul Oană.

miercuri, 25 aprilie 2012

Protocol politic privind constituirea Aliantei pentru Alba prin asocierea USL Alba si PNTCD autentic Alba

Uniunea Social Liberala (U.S.L.) -ALBA, cu sediul in Municipiul Alba Iulia, reprezentata prin copresedinte Teodor Atanasiu
si P.N.T.C.D. autentic Alba- reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.-Alba, cu sediul in Municipiul Alba Iulia, str. Ion Luca Caragiale, Nr. 6, reprezentata prin presedinte Iuliu Hada,   
In conformitate cu prevederile  Legii partidelor politice nr.14/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, de comun acord
HOTARASC
         Asocierea Uniunii Social Liberale (U.S.L.) Alba cu P.N.T.C.D. autentic Alba reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.Alba, sub denumirea ALIANȚA PENTRU ALBA, avand ca semn permanent semnul USL.

I.Principiile asocierii si colaborarii
1. U.S.L.Alba recunoaste faptul ca membrii P.N.T.C.D. autentic Alba  reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.Alba sunt adevaratii continuatori ai idealurilor si valorilor promovate de-a lungul istoriei de catre P.N.T.C.D.(anterior de P.N.R. si apoi de P.T și P.N.T.) si va sustine demersurile facute in conformitate cu cerintele dreptului european, constitutionale si legale de catre acesti adevarati national-taranisti crestin-democrati, atat inainte de alegerile locale si parlamentare, cat si dupa aceea, pe plan intern si international, avand drept scop recunoasterea acestora si a adevaratelor organizatii P.N.T.C.D., precum si a conducerii legitime a partidului desemnata
de acestia.

Pana la “retrocedarea P.N.T.C.D-ului“, ale carui denumire, semn electoral, etc. este posibil sa fie temporar “nationalizate de catre actuala putere“, prin acolitii ei din partid si prin exercitarea unor presiuni asupra magistratilor similare celor din perioada stalinista, U.S.L.Alba va sprijini si actiunile referitoare la infiintarea sau transformarea unei formatiuni politice care sa promoveze politicile si obiectivele national-taraniste crestin democrate, monarhiste si civice.
2.In cazul in care va fi inregistrata in Registrul partidelor politice modificarea conducerii P.N.T.C.D. hotarată de Congresul Extraordinar de Reunificare al Partidului din 18.06.2011, avand in frunte pe Victor Ciorbea- presedinte, U.S.L.Alba se obliga sa accepte P.N.T.C.D.autentic Alba în alianta politica, la alegerile parlamentare, daca inregistrarea in Registrul partidelor politice se va produce anterior datei pentru depunerea candidaturilor privind aceste alegeri. De asemenea, se obliga, in conditiile sus aratate, sa accepte in alianta politica formatiunea politica ce va fi infiintata sau transformata pentru promovarea politicilor si obiectivelor national-taraniste crestin democrate, monarhiste si civice.Această integrare în USL va avea loc cu acordul conducerii naționale a acestei alianțe poltice.
3.Pana la data  inregistrarii in Registrul partidelor politice a hotararilor Congresului Extraordinar de Reunificare al Partidului din 18.06.2011 ori a unei noi formatiuni politice infiintate sau transformate conform cap.I art.2(cand P.N.T.C.D. autentic ori aceasta formatiune ar urma sa faca parte din Alianta politica U.S.L.), intre partile semnatare ale acestui protocol se incheie prezenta asociere.

Prin incheierea acestei asocieri P.N.T.C.D. autentic Alba reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.Alba va participa la alegerile locale și parlamentare pe listele USL Alba cu respectarea Legii electorale.

In acest scop P.N.T.C.D. autentic Alba va participa la incheierea acestei asocieri reprezentat prin Fundatia A.N.C.D. Alba.
4.In consecinta, membrii Organizatiei Judetene ai PNTCD autentic Alba și ai organizațiilor locale care vor participa la alegerile locale si parlamentare se vor inscrie in Fundatia A.N.C.D.Alba.
5.Incepand cu data de azi,24.04.2012, data semnării prezentului Protocol, membrii P.N.T.C.D. autentic Alba, reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.Alba se obliga sa nu negocieze si sa nu colaboreze in nici o forma cu nici o formatiune  politica sau civica fara acordul U.S.L.Alba. La randul sau, U.S.L.Alba nu va avea negocieri si nu va colabora sub nici o forma cu niciuna dintre celelalte grupari care sustin ca ar reprezenta P.N.T.C.D.

         6. Începând cu data semnării Protocolului părțile semnatare vor înceta orice act sau demers de racolare a membrilor vreuneia dintre acestea.

         7. U.S.L.Alba se obliga sa nu retraga sprijinului politic al alesilor locali ori judeteni membri ai  P.N.T.C.D. autentic Alba reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.Alba care vor sustine politicile si obiectivele national-taraniste crestin democrate sau se vor implica in actiunile de ”recuperare” a P.N.T.C.D. ori vor efectua demersuri de infiintare sau transformare a unei formatiuni politice care sa promoveze politicile si obiectivele national-taraniste crestin democrate, monarhiste si civice pana la “retrocedarea P.N.T.C.D.-ului nationalizat de actuala Putere“.

De asemenea, U.S.L. Alba se obliga sa nu promoveze si sa nu sustina proiecte de hotarari de consiliu local sau judetean privind retragerea mandatului membrilor  P.N.T.C.D. autentic Alba reprezentat prin Fundatia A.N.C.D. Alba care vor sustine politicile si obiectivele national-taraniste crestin democrate sau se vor implica in actiunile de ”recuperare” a P.N.T.C.D. ori vor efectua demersuri de infiintare sau transformare a unei formatiuni politice care sa promoveze politicile si obiectivele national-taraniste crestin democrate, monarhiste si civice pana la “retrocedarea P.N.T.C.D.-ului nationalizat de actuala Putere“.
II.Obiectivele asocierii
Obiectivele prezentei asocieri sunt cele mentionate in “Agenda politica -20 de Prioritati“ a U.S.L., cu adaugarea principiilor si valorilor crestin-democrate aratate in Motiunea adoptata de Congresul Extraordinar de Reunificare al P.N.T.C.D. din 18.06.2011.
III.Modul de organizare si functionare si organele de decizie
Modul de organizare si functionare si organele de decizie ale acestei asocieri sunt, in esenta, cele stabilite prin Protocolul de functionare al U.S.L., cu urmatoarele precizari :

1.Presedintele P.N.T.C.D. autentic Alba va participa la întrunirile USL Alba.
2.Deciziile privind stabilirea — pe baza propunerilor organizatiilor judetene ale partilor semnatare( in cazurile in care nu se ajunge la un consens intre conducerile acestor organizatii in ce priveste candidatii pentru alegerile locale ) a candidaturilor membrilor P.N.T.C.D. autentic reprezentat prin Fundatia A.N.C.D., la alegerile locale si la alegerile parlamentare, in functie de ponderea electorala a candidatilor rezultata din sondajele de opinie sau, dupa caz, din rezultatele de la alegerile locale din anul 2008, ori potrivit intelegerilor la nivel judetean si/sau national – vor fi luate prin consens de copresedintii U.S.L. si presedintele P.N.T.C.D. autentic reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.
3.Reprezentantii U.S.L. Alba si ai P.N.T.C.D. autentic Alba reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.Alba, de la nivelul filialelor judetene, vor participa reciproc la sedintele forurilor statutare de conducere ale P.N.T.C.D. autentic Alba reprezentat prin Fundatia A.N.C.D. Alba si respectiv ale U.S.L.-Alba.
IV.Colaborarea pana la urmatoarele alegeri locale si parlamentare se va realiza, intre altele, sub urmatoarele forme:

1.Alesii locali ai  U.S.L.Alba si alesii locali care au calitatea de membri ai P.N.T.C.D. autentic Alba reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.Alba, din toate unitatile administrativ-teritoriale vor aplica in mod obligatoriu Acordul de neagresiune si de colaborare in plan politic general si in administratia publica locala.
2.Participarea deplina a liderilor partilor la consolidarea structurilor organizatorice si atragerea de noi membri ai acestora, precum si la promovarea permanenta a ideilor, valorilor si programelor comune.
V.Proceduri pentru stabilirea candidatilor la alegerile locale.
1.In conditiile prevazute de legislatia electorala in vigoare, P.N.L.ALBA,  potrivit intelegerilor teritoriale si/sau nationale, se obliga sa desemneze candidatii pentru functia de primar din randul membrilor P.N.T.C.D. autentic ALBA reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.ALBA, daca acestia sunt primari in functie sau daca vor fi plasati cel mai bine in sondajele de opinie ori daca se convine in acest sens in plan teritorial si/sau national.

În Consiliile locale vor fi desemnati candidati membri ai P.N.T.C.D. autentic Alba reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.Alba, pe baza intelegerilor teritoriale.
3.Pentru Consiliul Judetean Alba unde membrii P.N.T.C.D. autentic Alba reprezentat prin Fundatia A.N.C.D. ALBA nu detin mandate, P.N.L. ALBA, potrvit intelegerilor teritoriale se obliga sa desemneze, in conditiile prevazute de legislatia electorala in vigoare, candidati din randurile membrilor P.N.T.C.D. autentic Alba reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.Alba, pe locuri eligibile sau cu sanse mai reduse in functie de  intelegerile la nivel teritorial.

4.Aceleasi reguli se vor aplica si pentru functiile de consilieri locali.
5.Pentru functia de presedinte al Consiliului Judetean ALBA, P.N.T.C.D. autentic Alba reprezentat prin Fundatia A.N.C.D. ALBA va sustine candidatul propus de  U.S.L.ALBA.    
VI.Proceduri de colaborare in administratia locala dupa alegerile locale
1.Consilierii apartinand U.S.L. ALBA si P.N.T.C.D. autentic ALBA reprezentat prin Fundatia A.N.C.D. ALBA, alesi in Consiliile locale și respectiv în Consiliul Județean se vor constitui intr-o majoritate, singuri sau in asociere cu consilierii altor partide politice sau cu consilieri independenti.
2.In cazul in care consilierii apartinand U.S.L.ALBA si P.N.T.C.D. autentic ALBA reprezentat prin Fundatia A.N.C.D. ALBA, alesi in Consiliile locale și respectiv Consiliul Judetean nu pot constitui o majoritate, acestia vor actiona solidar in cadrul opozitiei din consiliul respectiv.
3.Consilierii apartinand U.S.L.ALBA si P.N.T.C.D. Autentic ALBA reprezentat prin Fundatia A.N.C.D. ALBA alesi in consiliile locale și în Consiliul Județean, au obligatia de a sustine initiativele primarilor si respectiv ale presedintelui consiliului judetean daca acestia din urma apartin U.S.L.Alba sau majoritatii constituite de U.S.L.ALBA sau, în situația primarilor, dupa caz, P.N.T.C.D. autentic ALBA reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.ALBA.
VII.Dispozitii finale si tranzitorii

1.Sediul organizatiei rezultate din asocierea Uniunii Social Liberale ( U.S.L.) ALBA cu P.N.T.C.D. autentic ALBA reprezentat prin Fundatia A.N.C.D.ALBA este sediul USL ALBA.

2.In cazul modificarii legislatiei privind alegerea parlamentarilor se vor adapta in mod corespunzator si prevederile din acest protocol.

3.Prezentul protocol este valabil pana la data de 31.12.2016 si poate fi prelungit cu inca cinci ani prin acordul partilor.

4.Protocolul intra in vigoare pentru organizatiile si membrii partilor, dupa aprobarea lui de catre forurile competente, la data semnarii acestuia de catre parti.
Bucuresti                                                                    24.04.2012

Uniunea Social Liberala (U.S.L.)ALBA                         P.N.T.C.D. autentic ALBA reprezentat prin Fundatia A.N.C.D. ALBA
prin copreședinte                                                   prin presedinte

Teodor Atanasiu                                                Iuliu Hada

                                                        De acord

Copreședinte USL                                                            P.N.T.C.D  autentic
                                                              reprezentat prin
                                                              Fundatia A.N.C.D.
                                                                                              Presedinte

Crin Antonescu                                                                    Victor Ciorbea

marți, 24 aprilie 2012

Gheorghe Ciuhandu: Nu am putut să accept pierderea identităţii PNŢCD de dragul susţinerii USL

În ceea ce priveşte afirmaţiile făcute de preşedintele USL, Crin Antonescu, în conferinţa de presă de astăzi de la Timişoara sunt nevoit să fac următoarele precizări:

- În cursul lunilor februarie şi martie am fost la Bucureşti, la mai multe întâlniri cu domnii Victor Ponta şi Crin Antonescu.

- În ceea ce priveşte persoana mea discuţiile au vizat, în principal, candidatura mea la Primăria Municipiului Timişoara din partea USL. Dată fiind situaţia juridică a PNŢCD, domnul Crin Antonescu a avansat varianta înscrierii mele în Partidul Naţional Liberal, lucru pe care l-am refuzat categoric.

- Urmare a refuzului meu, mi s-a propus să candidez ca independent la Primăria Municipiului Timişoara, cu susţinerea USL, iar membrii PNŢCD din Timişoara să se înscrie în PNL şi să candideze pe listele lor, lucru pe care, de asemenea, l-am refuzat categoric.

- L-am întrebat pe domnul Crin Antonescu dacă la nivelul organizaţiilor PNL şi PSD din judeţul Timiş sunt cunoscute intenţiile sale în ceea ce priveşte eventuala mea candidatură din partea USL. Mi s-a răspuns că acest lucru nu are importanţă, deoarece la centru se decide cine va fi candidatul USL în Timişoara.

- Este adevărat că, ulterior, mi s-a propus ca variantă şi să candidez la preşedinţia Consiliului Judeţean Timiş, lucru pe care, de asemenea, l-am refuzat.

- Nu ţin minte ca domnul Antonescu să-mi fi spus vreodată că este nevoie de un om nou la conducerea Primăriei Municipiului Timişoara, la fel cum nu s-a discutat niciodată despre o eventuală candidatură a mea pentru Parlament. Ceea ce liderii PNL au dorit, de fapt, a fost ca eu să candidez din partea USL prin absorbţia PNŢCD de către PNL la nivelul judeţului Timiş. Acesta a fost momentul în care negocierile noastre au luat sfârşit, deoarece nu am putut să accept pierderea identităţii PNŢCD de dragul susţinerii USL, transformând membrii PNŢCD în traseişti politici.

- Pe cale de consecinţă, noi am menţinut alianţa pe care o aveam la nivelul judeţului Timiş din anul 2008, alianţă din care PNL s-a retras pentru a se alătura PSD şi PC.

Preşedinte PNŢCD Timiş,

Gheorghe Ciuhandu

vineri, 13 aprilie 2012

IN MEMORIAM

Carturarul si omul politic academicianul Gabriel Tepelea s-a stins din
viata vineri, 12 aprilie 2012, la venerabila varsta de 96 de ani.
Gabriel Tepelea a fost o personalitate de exceptie in viata culturala
si politica romaneasca, membru al Partidului National Taranesc din
anul 1933, unul dintre cei mai distinsi lideri ai Partidului National
Taranesc Crestin Democrat, deputat si presedinte al Comisiei pentru
Cultura vreme de trei legislaturi (1990-2000).

Trupul neinsufletit al academicianului Gabriel Tepelea este depus la
biserica Cluceru Udricani, str. Cluceru Udricani, nr. 14, sector 3
(zona Sfânta Vineri, lângă Teatrul Evreiesc). Slujba de inmormantare va
avea loc sâmbătă, 14 aprilie 2012, ora 11.30, la biserica Cluceru
Udricani, iar înhumarea la cimitirul Mănăstirii Cernica.
Dumnezeu Sa-l odihneasca!

Biroul National de Conducere al PNTCD

joi, 12 aprilie 2012

Ciuhandu se aliază cu germanii pentru a mai prinde un mandat


Actualul primar al Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu ar mai vrea un mandat. După ce a fost refuzat de USL şi-a îndreptat atenţia spre o altă construcţie politică din partea căreia va candida. Alianţa se va numi Uniunea pentru Timiş.

Azi la Casa Adam Muller Guttenbrunn din Timisoara va avea loc semnarea protocolului de alianta electorala intre PNTCD Timis si Forumul Democrat al Germanilor din Banat, formându-se astfel Uniunea pentru Timiş.

În urmă cu patru ani, în data de 26 martie 2008, PNL, PNTCD şi FDGR au constituit o coaliţie electorală numită Alianţa pentru Timiş.

Pe vremea aceea, sigla electorală a cuprins un TM (cu majuscule) sub care se aflau cinci stele, totul scris galben pe fond albastru.

Pentru sezonul electoral care va începe - cel puţin oficial - la începutul lunii mai, Uniunea pentru Timiş a pregătit o inimă pentru timişoreni, realizată artistic din două elemente grafice care pot semnifica două păsări.

luni, 9 aprilie 2012

Timişoara este şi va rămâne ALTFEL

http://www.vestul.ro/stiri/5301/timisoara-este-si-va-ramane-altfel.htm

Foto 1

Teoretic, mai avem o lună până la debutul campaniei electorale. Teoretic, pentru că, din punctul de vedere al unora, campania electorală a debutat deja de foarte mult timp. Iar această campanie este construită doar pe atacuri, multe dintre ele mizerabile, care denotă doar o disperare profundă în încercarea de a pune mâna pe municipiul Timişoara.

Teoretic, mai avem o lună până la debutul campaniei electorale. Teoretic, pentru că, din punctul de vedere al unora, campania electorală a debutat deja de foarte mult timp. Iar această campanie este construită doar pe atacuri, multe dintre ele mizerabile, care denotă doar o disperare profundă în încercarea de a pune mâna pe municipiul Timişoara.
Ce avem, până acum, sigur pentru alegerile pentru Timişoara din 10 iunie 2012? Avem un PNŢCD care încă nu şi-a anunţat oficial candidatul pentru funcţia de primar. În cazul în care acesta va fi tot Gheorghe Ciuhandu, toate sondajele spun sigur că restul candidaţilor la funcţia de primar vor fi doar obiecte de decor în aceste alegeri. Realizările din ultimii 16 ani, faptul că Timişoara este altfel decât restul ţării cu toate că nu a fost niciodată susţinută la nivel guvernamental, sunt un atu împotriva căruia nimeni nu are ce se ofere. Pe lângă funcţia de primar, PNŢCD are şansa de a obţine mai multe voturi decât a obţinut vreodată în Timişoara, în condiţiile în care PDL este în cădere liberă, iar alegătorii liberali nu prea pot să înghită broasca de a vota concomitent cu partidul lor de suflet şi PSD-ul, în struţo-cămila USL.
Iar dacă vorbim de USL, după nenumărate tatonări din partea acestei formaţiuni în încercarea de a-l atrage pe Gheorghe Ciuhandu să candideze cu susţinerea uniunii, se pare că lucrurile s-au clarificat, candidatul desemnat fiind Nicolae Robu. Mulţi spun că este singurul contracandidat autentic pentru Primăria Municipiului Timişoara. La o privire mai atentă, însă, Nicolae Robu este departe de a fi un candidat important. Să nu uităm că acesta a ajuns senator fără să câştige nici măcar colegiul electoral în care a candidat, ci doar printr-o fericită (pentru el) redistribuire a voturilor. Realizările cu care se laudă sunt cele din calitatea de rector al Universităţii Politehnica, unde, oricine ar fi fost rector, la fondurile care au existat, ar fi reuşit cel puţin tot atâta cât a reuşit Nicolae Robu. Activitatea sa ştiinţifică recunoscută, dacă este să o comparăm cu cea a altor profesori universitari de anvergura sa în perioade similare, este aproape nulă. În plus, Nicolae Robu are câteva probleme peste care electoratul său nu o să treacă uşor, şi o să-mi permit să le enumăr:
- faptul că se contrazice pe sine însuşi. Cine îi urmăreşte declaraţiile, vede că Robu ba doreşte să candideze, ba nu doreşte să candideze. Vede că, din punctul de vedere al lui Robu, Ciuhandu ba este un primar excepţional, ba unul foarte slab. Vede că Timişoara ba este cel mai minunat loc din ţară, ba că a ajuns un loc în care ţi-e groază să calci. Şi nenumărate altele;
- încercarea, în pragul împlinirii vârstei de 60 de ani, de a acredita ideea că este un candidat tânăr, prin lăsarea, uşor penibilă, a părului lung şi vopsirea acestuia;
- tentativa de a-şi crea imaginea de unic susţinător al echipei de fotbal Poli Timişoara, asociindu-se cu managementul echipei care este este principalul vinovat de situaţia traversată astăzi de clubul de fotbal, într-un moment în care toate celelalte forţe politice au ajuns la concluzia că Poli Timişoara nu poate şi nu trebuie să fie un subiect electoral;
- activitatea slabă ca senator (locul 55 ca prezenţă, locul 78 ca număr de iniţiative legislative, o singură iniţiativă legislativă adoptată de a doua cameră);
- Nicolae Robu nu este timişorean, provenind din Bocsig – Arad;
- capacitatea de a susţine un discurs pregătit anterior nu este egalată de capacitatea de a face faţă unei dezbateri serioase şi de a susţine o idee cu argumente atunci când interlocutorul îl contrazice;
- nu în ultimul rând, limbajul folosit de candidatul liberal susţinut şi de PSD-ul lui Ponta, şi de PC-ul lui Felix, pare mai degrabă decupat din antologiile de dinainte de 1989, decât al unui om cu pregătirea universitară pe care o are Nicolae Robu.
Din partea PDL, candidatul la Primăria Municipiului Timişoara este chirurgul Gheorghe Nodiţi. Consilier judeţean, director al Spitalului Judeţean, Gheorghe Nodiţi a candidat la alegerile generale unde şi-a câştigat colegiul dar, spre deosebire de Nicolae Robu, nu a ajuns în Parlament din cauza aceleiaşi legi strâmbe. Gheorghe Nodiţi este o prezenţă decentă, are şi realizări, este un om de valoare, mult superior ca discurs şi fel de a fi candidatului prezentat anterior. Din păcate, Gheorghe Nodiţi nu are o notorietate foarte mare în Timişoara, iar faptul că este susţinut de PDL nu îl ajută nicicum în lupta electorală de aici.
Alţi doi candidaţi anunţaţi până acum pentru Primăria Timişoarei sunt, mai degrabă, nişte glume. În primul rând, vorbim de Stelu Iordache, şeful televiziunii Europa Nova, care vrea să atace municipalitatea având în spate PP-DD; şi refuz să cred că OTV poate să aibă vreun succes în Timişoara. Al doilea este fostul prefect Ovidiu Drăgănescu, un om care a ieşit în evidenţă, pe vremea când deţinea această funcţie, doar prin blocarea unor proiecte importante pentru oraş (Parcul Copiilor, de exemplu). Mai mult decât atât, Ovidiu Drăgănescu a tatonat prin diverse părţi o candidatură şi în anul 2008, dar nimeni nu s-a lăsat convins de capacitatea lui de a obţine voturi peste marja de eroare. Acum, Ovidiu Drăgănescu doreşte să candideze ca independent, lucru care nu poate să-i aducă un procentaj important în economia acestor alegeri.
Rămâne de văzut cu cine va intra PNŢCD în bătălia pentru funcţia de primar. Acum, în Timişoara, există un PNŢCD unit. Conform anunţurilor făcute de ţărănişti, s-ar putea ca PNŢCD să meargă într-o alianţă cu Forumul German, care, la rândul lui, este o garanţie a seriozităţii alianţei. Orice matematică electorală ne arată că, având la bază realizările primarului Gheorghe Ciuhandu, ataşamentul dovedit de creştin-democraţi de-a lungul timpului pentru Timişoara şi faptul că spiritul Timişoarei nu acceptă oameni impuşi de la Bucureşti, oricare ar fi candidatul acestui partid, PNŢCD va câştiga încă o dată alegerile din Timişoara, electoratul local dovedind şi prin aceasta că Timişoara este şi va rămâne ALTFEL.

vineri, 6 aprilie 2012

Asociaţia "Arad kilometrul 0" acuză administraţia locală că "sifonează" 20 de milioane de euro!



http://www.newsar.ro/asociatia-arad-kilometrul-0-acuza-administratia-locala-ca-sifoneaza-20-de-milioane-de-euro

Asociaţia „Arad Kilometrul 0” a organizat o conferinţă de presă în care a acuzat administraţia locală de intenţia de „sifonare” a unei sume de 88.000.000 de lei (aproximativ 20.000.000 de euro). Suma respectivă constituie un credit de angajament prevăzut în bugetul pe anul în curs, pentru realizarea de „Instalaţii fotovoltaice pentru producerea energiei verzi“. Conform membrilor asociaţiei, terenul pe care urmează să fie construite instalaţiile fotovoltaice aparţine unor SRL-uri de buzunar, SC Tempo Invest SCS şi SC Monte Imobiliare SRL, care au relaţii de afaceri cu SC Pro Arhitectura SRL, firma soţiei primarului Gheorghe Falcă. Dan Ciucuriţă şi Virgil Florea au prezentat o adevărată încrengătură în acest sens, cu „dezvoltarea de noi zone industriale, aprobări de PUZ-uri, încasări de despăgubiri din exproprieri, treceri de terenuri din domeniu privat în domeniul public”, totul culminând cu angajarea respectivului credit, în valoare de 88.000.000 de lei.
„În 27.01.2011 prin Hotărârea nr. 25 din 27.01.2011 a CLM şi Hotărârea 44 din 28.02.2011 se aprobă prin extinderea Zonei Industriale de Nord – Arad un PUZ: Planului Urbanistic Zonal «Centru pentru energii neconvenţionale», Arad DJ 1569/3 (Centura nord) şi DJ 709B, beneficiari SC Tempo Invest SCS şi SC Monte Imobiliare SRL, proiect nr.217/2010, elaborat de SC Pro Arhitectura SRL.
Acum să vedem cine sunt cei doi beneficiari ai acestui proiect elaborat de societatea soţiei primarului Falcă, Pro Arhitectura.
Ambele societăţi comerciale nu au nici un angajat, dar au datorii de zeci de milioane de lei, capitaluri de milioane în minus şi poate cel mai important aceeaşi persoană ca şi administrator şi asociat (Steininger Dietmar – cetăţean austriac). Surprinzător sau NU, au achiziţionat terenuri în zona de nord a oraşului, chiar pe locul în care se construieşte actuala pasarelă peste calea ferată din centura de nord, primind şi despăgubiri din exproprierile de terenuri, conform HOTĂRÂRII Guvernului României.
Totodată conform PUZ-lui aprobat (la pag. 18 Pct. 3.8.2. Circulaţia terenurilor), Primăria Arad se obligă să treacă în domeniul public o suprafaţă de 4 000 metri pătraţi de teren aflat în proprietatea privată a celor două societăţi”,
se arată în dezvăluirea Asociaţiei „Arad Kilometrul 0”, publicată pe larg aici, în pagina stareanatiunii.com.
Contactat de Glasul Aradului, primarul Gheorghe Falcă nu a dorit să comenteze afirmaţiile reprezentanţilor Asociaţiei „Arad Kilometrul 0”.

miercuri, 4 aprilie 2012

PNŢCD, hamal la Prigoană şi Oprescu. Cum ar fi reacţionat Coposu?



După ce USL şi-a luat bucata care i-a convenit din PNŢCD, angajându-se recent într-un parteneriat electoral cu aripa reprezentată de Victor Ciorbea, de marţi 3 aprilie 2012 şi-a rezervat şi PDL accesul la maşina de falsificat memoria, semnând un protocol pe Capitală cu aripa cealaltă, reprezentată de criticul Alex Ştefănescu şi avocatul Aurelian Pavelescu.

Rămâne de văzut cine va ciuguli din cel de-al treilea, până acum ultimul, fragment de PNŢCD, al lui Liviu Petrina.

Dar până când această necunoscută marginală ne va fi pe deplin lămurită, să ne întrebăm, deci, cine şi ce va câştiga din alianţa tocmai anunţată de Elena Udrea, Alex Ştefănescu şi Aurelian Pavelescu?

Liderii democrat-liberali justifică pasul făcut invocând pragmatismul, care, înţeleg din declaraţiile făcute imediat după semnarea protocolului, i-a impresionat tare pe noii parteneri.

Dar care pragmatism? Un plus de voturi ţărăniste pentru Silviu Prigoană şi candidaţii de la sectoare ai PDL, o imagine brusc mai respectabilă, un semnal ferm că partidul nu e nici izolat, nici în derivă, aşa cum am fi tentaţi să credem privind spre ultimele evoluţii?

Privit din avion, da, aşa ar trebui să stea lucrurile. Coborând însă cu picioarele pe pământ, pânza ţesută de strategii Elenei Udrea trădează o ţesătură firavă, la limita destrămării. Argumentul voturilor nu stă în picioare, iar explicaţiile sunt de prisos. Remarc doar că e vorba de o alianţă între PDL şi o bucăţică dintr-un partid care s-a lăsat captivat de viaţa extra-parlamentară.

Cât despre un transfer benefic de imagine, dat fiind patrimoniul istoric al ţărăniştilor, numai un democrat-liberal lipsit de direcţie şi ignorant cronic să fi pentru a miza pe aşa ceva în nişte condiţii pe care toată lumea le cunoaşte.

Îmi pare rău pentru criticul Alex Ştefănescu, cel care a semnat protocolul cot la cot cu Elena Udrea, dar, oricât te-ar măguli atenţia acordată de un partid mai mare, este cel puţin hazardat şi indecent să afirmi că intri în horă cu un "capital de nobleţe" chiar în perioada în care aripile Udrea şi Blaga au declanşat în PDL mazilirea singurilor colegi din partid cărora le-au mai păsat de principii.

Este tot hazardat şi indecent să invoci "capitalul de nobleţe" când ai decis să sprijini un candidat la Primăria Capitalei care şi-a clădit notorietatea pe interminabile scandaluri casnice, pe iniţiative legislative strict excentrice, pe promovarea pubică şi neobosită a virtuţilor ascunse ale pliciului sau pe afacerile cu statul, mai ales cu administraţiile locale din toată ţara. Şi nu în ultimul rând, este hazardat şi indecent să faci trimitere la "capitalul de nobleţe" când, imediat ce ţi-ai epuizat spusele, din spatele tău, Alex Ştefănescu, ţâşneşte la microfon un traseist notoriu - Aurelian Pavelescu.

Personajul în speţă este un exponent atât de veridic al ţărănismului şi al creştin-democraţiei sau un păstrător atât de scrupulos al moştenirii, principiilor şi crezului lui Coreneliu Coposu, pe cât a fost tata văr primar cu Attila Hunul.

Dar oare ce vorbim aici? Mai crede cineva că printre ţărăniştii care au gândit, negociat şi semnat protocolul cu PDL pe Bucureşti, ca şi printre cei care, în frunte cu Victor Ciorbea, s-au încolonat ca vrăbiile în spatele lui Ion Iliescu, este vreunul capabil de retrospecţii oneste măcar din cele făcute în gând?

Când de o parte este sprijinit Sorin Oprescu, iar de cealaltă Silviu Prigoană, avem dovada vie că nimeni, din câte PNŢCD-uri sunt pe piaţă, nimeni nu s-a întrebat o clipă "oare ce-ar fi zis şi ce ar fi făcut Coposu?".

Abia de aici trebuie începută orice discuţie onestă despre cât e de mare punga în care ţinem "capitalul de nobleţe".

http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/pntcd-hamal-la-prigoana-si-oprescu-cum-ar-fi-reactionat-coposu-259526.html

marți, 3 aprilie 2012

Salvați noua generație din PNȚCD!

0001-Pufulet-al-II-lea-4 Redacția noastră a primit semnale disperate de la sediul central al PNȚCD-ului din București, unde se petreceau lucruri grave. Din cauza celor patru președinți ai partidului, care își dispută cu îndîrjire clădirea, porțile au fost blocate, personalul de rînd, iubitor de animale, nemaiavînd acces în interior. Pe termen scurt, interdicția se putea transforma într-o catastrofă. Pisicile din PNȚCD mai aveau apă și hrană doar pentru 12 ore. Pe termen lung, dacă situația se repetă, înfometarea și deshidratarea lor ar putea însemna desființarea partidului. Singurii țărăniști simpatici și încă vii de care am auzit în ultima vreme se joacă, dorm, lasă păr și fac caca de pe vremea lui Rațiu în sediul din Carol 24.

Nici poluarea din oraș, nici minerii și nici moartea lui Coposu nu au reușit să le distrugă. Dintr-un efectiv de 22 de mîțe în anii buni, pe vremea Convenției, au mai rămas cîteva. Momentan, biroul permanent are următoarea componență: Pufuleț al II-lea (22 de ani omenești), Musette (64), Maria Mama Balcanilor (35), Carmen Silva (26) și Mițica Elefanta (28). Vecinii, care împărtășesc aceeași doctrină și aproximativ aceiași purici, pot fi considerați și ei țărăniști. Aceștia sînt Nicolae al II-lea (48 de ani) și Ferdinand I (52).

Pînă mai apar oameni în structurile de conducere, Partidul Național Țărănist trebuie să supraviețuiască prin pisicile lui istorice. De aceea, îi rugăm pe șefii partidului să nu le îngrădească dreptul la viață bună și să plătească naibii lumina la sediul central. Redacția Kamikaze a început deja strîngerea de boabe pentru salvarea PNȚCD-ului.

Preluat din Kamikazeonline.ro