SE APROPIE ALEGERILE. Taranistii nu-si identifica propriul partid dupa Milut sau Pavelescu. Deci...CONGRES! Pe cine punem in loc?

duminică, 10 martie 2013



C A R P P
(CASA AUTONOMÃ pentru RECONSTITUIREA PROPRIETÃŢII PRIVATE)



Caracterul autonom al unui organism de acest fel decurge din însuşi obiectul sãu social : reconstituirea proprietãţii private. Obiectul social al CARPP este circumscris de îndeplinirea urmãtoarelor 3 obiective care-i definesc funcţia :
a.      restituirea imediatã a proprietãţilor particulare etatizate (bunuri imobilare şi mobiliare) ;
b.      indemnizarea imediatã a proprietarilor ale cãror bunuri au fost distruse sau abuziv înstrãinate de stat dupã 1989, sau compensarea în naturã a acestor pagube ;
c.      finanţarea reparãrii, reconstruirii şi a rentabilizãrii proprietãţilor aflate în portofoliul de bunuri destinate privatizãrii pe care le preia de la stat.

Aceastã autonomie priveşte deopotrivã conducerea şi mijloacele de funcţionare a CARPP. Va fi plasat sub tripla autoritate a organelor reprezentative ale proprietarilor legitimi – beneficiarii prin destinaţie a activitãţii lui -, ale instituṭiilor financiare – care vor cauţiona profesional funcţionarea lui - şi a BNR - în calitatea sa de reprezentant al statului în supravegherea activitãţilor financiare.

Consiliul de administraţie va fi paritar format din câte 3 membri desemnaţi de fiecare din primele douã categorii şi dintr’un reprezentant al BNR. Mandatarii proprietarilor vor proveni din cel puţin douã organizaţii ale acestora, ale cãror legitimitate şi independenṭã politicã este recunoscutã la nivelul naṭional; doi din mandatarii instituţiilor financiare vor fi numiṭi de organismele de credit private iar al treilea de Directorul Bursei de Valori din Bucureşti şi nicio bancã nu va fi prezentã în Consiliu cu mai mult decât un delegat. Reprezentantul BNR va dispune de dreptul de veto.

Directoriul CARPP. Consililul de administraţie numeşte un Directoriu format din 5 profesionişti cu experienţã recunoscutã, aleşi câte unul de pe lista de 3 candidaţi a fiecãreia din cele trei pãrţi şi doi dintre candidaṭii prezentaṭi de cel puṭin douã firme internaţionale de bunã reputaţie, specializate în recrutarea de cadre superioare cu înaltã calificare. Preşedintele CARPP va fi numit dintre membrii Directoriului desemnaṭi de reprezentanṭii proprietarilor şi în funcṭia de Director-general, Consiliul de Administraṭie îl va desemna pe unul din cei doi specialişti recomandaṭi de „vânãtorii de capete”.





CARPP va avea dublul statut de instituţie financiarã şi de administrator de bunuri.

§         Ca instituţie financiarã va avea vocaţie de societate de portofoliu şi de bancã de investiţii :
1.      Va deţine titlurile reprezentative ale întreg patrimoniului rezultat din etatizãri care se aflã încã în posesia statului (transferul cãtre CARPP a activelor controlate de AVAS, ADS, etc.) ; deasemenea, va deţine portofoliul creanţelor statului român asupra societãţilor comerciale strãine ;
2.      Va investi în societãţile din portofoliul ei pentru a le rentabiliza şi a le vinde la cel mai bun preţ;
3.      Va emite obligaṭii pe pieṭele internaṭionale unde vor fi cotate. Produsul acestor emisiuni va servi la finanṭarea compensaṭiilor cuvenite pentru despãgubiri şi a propriilor activitãṭi (restaurarea şi întreṭinerea imobilelor, administrarea şi rentabilizarea bunurilor productive din portofoliul pe care-l deṭine); rambursarea  titlurilor emise se va face prin obligaṭia investitorilor strãini, instituitã prin lege, de a achita minimum 70% din capitalul investit în titluri CARPP cumpãrate la bursã; stabilitatea cursului titlurilor CARPP va fi asiguratã de obligaṭia bãncilor care opereazã în România. de a deṭine o anumitã proporṭie a rezervelor obligatorii constituite pe lângã BNR în obligaṭii CARPP. 
§         Ca adminsitrator de bunuri, CARPP va prelua de la comune, oraşe şi municipii (care nu au nicio vocaţie legitimã sã la deţinã) întreg patrimoniul imobiliar care n’a fost încã restituit proprietarilor spoliaţi prin etatizare. Restituirea bunurilor din acest portofoliu imobiliar va avea loc dupã ce CARPP i-se va furniza de cãtre administraţiile responsabile toatã documentaţia privitoare la data şi modul preluãrii fiecãrui bun, precum şi la identitatea ultimului deţinãtor legitim al acestuia.
Pânã la restituirea lor efectivã,  CARPP va fi îndreptãṭitã sã exploateze aceste bunuri şi sã le desvolte activitatea, arendând terenurile şi închiriând clãdirile.
Bunurile nu vor putea fi înstrãinate decât cu acordul sau la cererea proprietarilor legitimi. În cazul cã astfel de deṭinãtori nu mai existã, la expirarea rãgazului de uzucapiune CARPP va putea scoate la licitaṭie proprietãṭile nerevendicate. Produsul acestor vânzãrii va fi afectat, dupã caz, amortizãrii sau rambursãrii accelerate a împrumuturilor obligatare emise de CARPP. 

*        *        *

Ion Varlam
Secretar General al UMRL
Preşedintele Comitetului Interimar de Conducere a PNŢCD

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu